INSTRUKTØRER

Instruktørene sin rolle er å følge det som står i syllabussen. Det betyr at de skal lære Kyokushinkai til de som trener i klubben og sørge for at de trives og utvikler seg. Instruktørene har også ansvar for å holde seg oppdatert på det tekniske og treningsmetoder.

Tommy.jpg

Shihan Tommy Edvardsen

Hovedinstruktør

5.Dan

Shihan Tommy Edvardsen er 56 år gammel og har 5.dan. Han er klubbleder og hovedinstruktør i klubben. Han har trent karate helt siden 1982 da han var med å starte opp Vadsø karateklubb. I 1987 startet han Alta karateklubb og 2017 bidro han med å åpne underavdelingen Kvænangen karateklubb.

​

I tillegg til å være aktiv i sin egen klubb, er han også president i KWF Norge, som Alta karateklubb er medlem av. På den årlige sommerleiren til KWF Norge er han fast instruktør. Tommy er også dommer, både nasjonalt og internasjonalt og har blant annet vært dommer i EM. Som instruktør er hans største lidenskap å se og bidra til medlemmenes utvikling. Han jobber spesielt med å utvikle konkurranseutøvere.

Hassan.jpg

Hassan Yuksel

1.kyu

Hassan er 43 år og har det andre brune beltet. Han har vært interessert i karate helt siden han var barn og i 2012 begynte han å trene.

​

Hassan liker karate fordi det er en veldig utfordrende sport og det har forandret livet hans både fysisk og psykisk. Det har blant annet gjort at han har endret kostholdet sitt til det bedre.

Han synes Alta karateklubb er blitt som en stor familie og vil gjerne at flere blir med i gjengen.

Vivan.jpg

Vivian Tangen Andersen

1.kyu

Vivan er 49 år gammel og startet å trene karate i 2013 og har nå 1.kyu. Hun er med i trenerteamet i klubben og er trener for voksenparitet. Vivan liker at karate er en allsidig trening som passer for alle, og tar gjerne en runde med kamp mot unggutta i klubben!

Rune.jpg

Rune Pettersen

Trener på barnegruppen

3.kyu

Info kommer

Marianne.jpg

Senpai Marianne Edvardsen

Trener på barnegruppene

2.Dan

Senpai Marianne er 62 år og er faktisk vårt eldste medlem. Hun har trent karate siden 1988, og startet som trener allerede i 1990. Marianne brenner for å dele karategleden med barn, og ønsker å hjelpe barn i ulike situasjoner. Hun synes det er utrolig givende å se barna føle mestring og få selvtillit. Marianne er ikke redd for å ta i et tak, og bidrar ivrig med å arrangere klubbstevner, nissegrøtfester og dugnad.

I tillegg til å være utdannet barnetrener har hun deltatt som dommer på både NNM og NM

Roald.jpg

Senpai Roald Joks

2.dan

Roald er 57 år gammel og har 2.dan. Han begynte å trene allerede i 1985 i Vadsø Karateklubb som 21-åring. Roald har vært ivrig i karatemiljøet og har deltatt på en rekke treningsleir og samlinger i både Norge, Sverige og Finland. Han gikk opp til det første svarte belte i 2003 og tok det andre svarte belte i 2010.

​

Roald er trener på voksenpartiet, og har vært hjørnedommer både på NNM og NM. Han liker karate fordi det er en utfordrene sport hvor man lærer at man ikke kommer noen vei hvis man gir opp.

Øysten.jpg

Senpai Øysten Johannessen

Trener på barne- og voksengruppen

1.Dan

Senpai Øysten er 52 år og har 1.Dan. Han har trent karate i hele 18 år og sommeren 2018 fikk han endelig det svarte belte etter en beinhard gradering.

​

Øysten er nestleder i styret og har vært aktivt i ledelsen i klubben i mange år. Han liker karate fordi det er en fin og allsidig treningsform som kan anbefales til absolutt alle. Han ønsker å motbevise fordommen om at karate er en farlig sport. I tillegg til å være nestleder er han også trener på både alle gruppene.

Christian.jpg

Christian Li Sivertsen

Trener på barne- og voksengruppen

1.kyu

Christian er 19 år gammel og har 1.kyu (andre brunt belte). Christian har trent i hele åtte år – helt siden han var ni år gammel! Christian er trener både på barne- og voksenpartiet, og liker spesielt godt å undervise i kamp. Han synes karate er både utfordrende og tøft, men også veldig morsomt. «Noe av det beste med Alta karateklubb er miljøet, vi er en veldig bra gjeng som trener og instruerer».

Christian liker å utfordre seg selv i konkurranse, og har deltatt i NNM og NM, noe som har resultert i flere plassplasser i både kata og kamp.

IMG_0267.PNG

Frode Edvardsen

1.kyu

Frode er 51 år og har andre brunt belte. Han begynte å trene karate allerede i 1985, men på grunn av skader måtte han være borte fra sporten i flere år.

​

Frode liker karate fordi det gir han så mye livsglede og energi, og han liker spesielt det tekniske med sporten. Han er trener på voksengruppen, og elsker å lære bort karate til andre, da dette bygger hans selvtillit og styrke. Hans drøm er å få svart belte i 2020.

Thoma.jpg

Thomas Thomassen

Trener på barne- og voksengruppen

1.kyu

Thomas er 19 år og er vår yngste instruktør. Han begynte å trene karate når han var 8 år og har nå trent karate i 9 år!

​

Til tross for hans unge alder er han utrolig dyktig og er svært aktiv innen konkurranse, hvor han både har konkurrert i kamp og kata. Han har blant annet fått gull i NNM i kamp, og sølv i både kata og fight under NNM 2018. Under NM 2018 fikk han bronse i kamp.