Viktig informasjon vedrørende koronavirus

Etter anbefaling fra Norges Kampsportforbund ønsker vi å komme med litt generell informasjon til våre medlemmer.

• Treningen går foreløpig som normalt, men vi ber alle medlemmer om å holde seg oppdatert, da endringer kan forekomme. Vi gjør fortløpende risikovurdering og oppdaterer oss på situasjonen via media, FHI, Kampsportforbundet og Norges Idrettsforbund. I tillegg følger vi anbefalinger fra FHI og Alta kommune.

• NM i fullkontakt karate 21.mars i Tromsø er avlyst. Dette gjelder trolig også EM i Polen.

VIKTIG:

Vi ber alle medlemmer følge FHI (Folkehelseinstituttet) sine råd for å forhindre spredning av smitte. Om man velger å dra på trening SKAL disse retningslinjene overholdes. Vi minner alle medlemmer om at man ved sykdom skal avstå fra å trene kampsport.

Retningslinjer fra FHI:

• For å hindre smitte bør personer som er syke unngå å hoste eller nyse direkte på andre, og man bør, når det er mulig, holde minst 1 meters avstand til personer med luftveissymptomer. Man bør også tilstrebe å hoste/nyse i et papirtørkle (som kastes etterpå) eller i albuekroken.

• God håndhygiene, både hos syke og friske, er viktig for å hindre smitteoverføring. Vask hendene ofte og grundig med såpe og lunkent vann, spesielt når du har vært ute blant folk. Hånddesinfeksjon er et godt alternativ dersom håndvask ikke er mulig. Dersom hendene er synlig skitne eller våte har hånddesinfeksjon redusert effekt, og hendene bør rengjøres med såpe og vann.

Dersom du laster ned WIX-appen via denne linken: http://wix.to/lEC5A38, vil du få varsler direkte på mobilen dersom det skulle forekomme endringer mtp treningen. Vi anbefaler alle våre medlemmer om å laste ned appen. Her kan du i tillegg delta i forum, se bilder, handle i nettbutikken vår, melde deg på arrangementer osv.

104 visninger0 kommentarer

Siste innlegg